بودجه بندی زیست شناسی کنکور

بودجه بندی زیست شناسی کنکور سراسری به طور کامل

بودجه بندی زیست شناسی کنکور سراسری یکی دیگر از مقالات و مطالبی می باشد، که ما در زمینه بودجه بندی دروس کنکوری به بررسی و تحلیل بیشتر ان خواهیم پرداخت. زیست شناسی حرف آخر به عنوان یکی از دروس تخصصی و بسیار مهم در رشته تجربی شناخته می شود، که این درس نقش بسیار پر رنگی در کسب نتایج دانش آموزان خواهد داشت. به این خاطر دانش آموزان این رشته باید با شناخت مباحث و بخش های مهم این درس بتوانند به بهترین شکل ممکن به مطالعه و یادگیری این درس بپردازند، تا خود را برای کنکور سراسری آماده کنند. به این خاطر ما در این بخش از فروشگاه حرف آخر برای بالا بردن اطلاعات دانش آموزان به بررسی موضوع بودجه بندی زیست کنکور ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت، تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

بودجه بندی زیست کنکور سراسری

موفقیت در کنکور امری شانسی نیست که هر دانش آموزی بتواند به آن دست پیدا کند. برای موفقیت در کنکور دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرند، تا با استفاده از امکانات و اطلاعات مختلف به اهداف مورد نظر خود در کنکور دست پیدا کنند. در این میان دانستن بودجه بندی دروس کنکوری می تواند کمک بسیار شایانی به دانش آموزان کنکوری کند، زیرا با این اطلاعات دانش آموزان قادر هستند با شناسایی بخش های مهم و پر تکرار در کنکور در زمان و وقت مطالعه خود صرفه جویی کنند، و از این طریق از هدر رفتن زمان خود جلوگیری کنند.

در این بخش نیز ما به بررسی دقیق و جامع بودجه بندی زیست در کنکور سراسری خواهیم پرداخت. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در اختیار دانش آموزان کنکوری قرار دهیم. و آنان بتوانند با مطالعه این مقاله مباحث تست خیز و مهم زیست شناسی را شناسایی کنند، و مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه و یادگیری این بخش ها کنند. شما با دانستن این اطلاعات قادر خواهید بود در زمان کنکور به راحتی به سوالات مختلف پاسخ دهید و درصد بالایی را نیز در درس زیست شناسی کنکور به دست بیاورید.

اهمیت زیست شناسی در کسب رتبه کنکور

سوال و پرسشی که در این میان ممکن است برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری ایجاد شود، این موضوع است که زیست شناسی چه اهمیتی در کنکور دارد؟. در این باره باید بگوییم که زیست شناسی در کنکور دارای ضریب ۱۲ می باشد و نقش بسیار پر رنگی در زیر گروه های مختلف کنکوری دارد. به این خاطر اگر شما به دنبال کسب موفقیت و قبولی در بهترین دانشگاه ها و رشته های پر طرفدار هستید، باید با دقت  نگاه ویژه ای به این درس توجه کنید. تا با کسب درصد بالایی از این درس در روز انتخاب رشته بدون هیچ مشکل و نگرانی دانشگاه و رشته مد نظر خود را انتخاب کنید.

تعداد سوالات زیست در کنکور سراسری

همانطور که اطلاع دارید در کنکور سراسری هر کدام از دروس مختلف دارای تعداد سوالات مشخصی می باشند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر درس از مباحث و بخش های مختلفی تشکیل شده است، که هر کدام از این مباحث نیز دارای تعداد سوالات مشخصی در کنکور هستند. به این خاطر ما در این بخش تعداد سوالات و تست های کنکوری زیست را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا شما با مطالعه این بخش بتوانید با تعداد سوالات این درس، زمان پاسخگویی به آنها و اطلاعات کاربردی دیگر دست پیدا کنید.

  • تعداد سوالات زیست شناسی در کنکور: ۵۰ سوال مختلف
  • زمان پاسخگویی به سوالات این درس: ۳۶ دقیقه
  • زمان پاسخگویی به هر سوالات از زیست در کنکور: ۴۵ ثانیه

بودجه بندی زیست با بررسی میلاد قربانی مشاور کنکور

منابع کنکوری زیست در کنکور

هر درس کنکوری از منابع مشخصی در کنکور برخوردار می باشد، و طراحان سوالات بر اساس این منابع به طرح سوال می پردازند. به همین خاطر شناخت این منابع برای دانش آموزان کنکوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، زیرا با مطالعه این منابع می توانند به بهترین شکل ممکن خود را برای کنکور سراسری آماده کنند. در این میان شما باید بدانید که منابع اصلی طراحی سوالات کنکور کتب زیست شناسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد. و شما با مطالعه این کتاب ها قادر هستید به راحتی این درس را یاد بگیرید و خود را برای پاسخگویی به هر نوع سوالی آماده کنید.

بودجه بندی زیست در کنکور ۱۴۰۰

همانطور که گفتیم زیست شناسی در کنکور دارای ۵۰ سوال می باشد، که سهم هر کدام از کتب درسی تعداد مشخصی تست می باشد. به این صورت که زیست شناسی سال دهم دارای ۱۷ سوال، زیست شناسی یازدهم ۱۷ سوال و زیست شناسی دوازدهم در کنکور دارای ۱۶ سوال مختلف می باشد. به این خاطر ما در ادامه برای بالا بردن اطلاعات کنکوری شما به بررسی بودجه بندی دقیق زیست خواهیم پرداخت.

بودجه بندی زیست دهم کنکور سراسری

بخش عظیمی از سوالات کنکوری زیست شناسی مربوط به سال دهم می باشد، به این صورت که زیست دهم دارای ۱۷ سوال در کنکور سراسری می باشد. و شما با مطالعه این بخش و همچنین با پاسخگویی به تمامی سوالات این بخش به تراز ۳۴ درصدی دست پیدا خواهید کرد. البته باید بدانید که زیست دهم از ۷ فصل مهم و مختلف تشکیل شده است، که هر کدام از این فصل ها دارای تعداد سوال مشخصی در کنکور می باشند. که ما در ادامه به صورت جامع و دقیق به بررسی بودجه بندی فصول زیست شناسی سال دهم می پردازیم:

  1. فصل اول ( زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا ): این فصل در کنکور سراسری فاقد سوال و تست می باشد، اما شما برای بالا بردن اطلاعات خود می توانید این فصل را مطالعه کنید.
  2. فصل دوم ( گوارش و جذب مواد ): این فصل در کنکور سراسری دارای ۳ سوال مختلف می باشد. که این سه سوال به صورت مستقل از بخش گوارش و جذب مواد طرح خواهد شد. همچنین ۲ سوال از این فصل به صورت ترکیبی با فصل های دیگر طراحی خواهد شد.
  3. فصل سوم ( تبادلات گازی ): فصل سوم زیست سال دهم در کنکور شامل ۲ سوال به صورت مستقل می باشد. همچنین از این فصل به صورت ترکیبی با بخش های دیگر ۲ سوال مطرح خواهد شد.
  4. فصل چهارم ( گردش مواد در بدن ): این بخش از زیست سال دهم در کنکور شامل ۵ سوال مختلف می باشد. همچنین از این فصل ۴ سوال ترکیبی با سایر فصل ها طراحی و عرضه خواهد شد.
  5. فصل پنجم ( تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ): فصل پنجم زیست شناسی دهم در کنکور شامل ۲ سوال مستقل می باشد، همچنین از این فصل۲ سوال به صورت ترکیبی با سایر فصل های زیست شناسی طراحی خواهد شد.
  6. فصل ششم ( از یاخته تا گیاه ): فصل ششم زیست سال دهم دارای ۳ سوال مستقل در کنکور سراسری می باشد.
  7. فصل هفتم ( جذب و انتقال مواد در گیاهان ): این فصل از زیست شناسی نیز دارای ۲ سوال کنکوری مستقل می باشد.

البته شما باید توجه داشته باشید، که ۱۰ سوال از سوالات زیست دهم با سایر فصل های زیست سال یازدهم و دوازدهم ترکیبی می باشد.

بودجه بندی زیست یازدهم در کنکور

زیست سال یازدهم نیز یکی از مباحث مهم کنکوری می باشد، که از این درس در کنکور ۱۷ سوال طراحی می شود. که شما داوطلبان کنکور می توانید با پاسخگویی به سوالات این بخش به تراز ۳۴ درصدی دست پیدا کنید. همچنین زیست شناسی یازدهم دارای ۹ فصل مختلف می باشد، که هر کدام از آنها دارای تعداد سوال مشخصی در کنکور هستند. به این خاطر ما در ادامه به بررسی بودجه بندی زیست شناسی سال یازدهم خواهیم پرداخت:

  1. فصل اول ( تنظیم عصبی ): این فصل از زیست سال یازدهم دارای ۳ سوال مستقل در کنکور می باشد. همچنین این فصل با سایر فصل های زیست شناسی دارای ۱ سوال ترکیبی نیز می باشد.
  2. فصل دوم ( حواس ): فصل حواس زیست شناسی در کنکور دارای ۳ سوال مستقل می باشد، همچنین این فصل دارای هیچ سوال ترکیبی در کنکور سراسری نمی باشد.
  3. فصل سوم ( دستگاه حرکتی ): فصل سوم زیست شناسی پایه یازدهم نیز در کنکور سراسری دارای ۲ سوال مستقل هستند.
  4. فصل چهارم( تنظیم شیمیایی ): بخش تنظیم شیمیایی در کنکور سراسری هیچ سوال مستقلی ندارد، اما از این فصل به صورت ترکیبی با سایر فصل های زیست ۲ سوال در کنکور طراحی می شود.
  5. فصل پنجم ( ایمنی ): فصل ایمنی زیست یازدهم در کنکور سراسری دارای ۳ سوال می باشد. که ۲ سوال ان به صورت مستقل می باشد، و ۱ سوال ان به صورت ترکیبی با سایر فصل های این درس طراحی می شود.
  6. فصل ششم ( تقسیم یاخته ): این بخش از زیست سال یازدهم نیز به صورت مستقل هیچ سوالی در کنکور ندارد. اما طراحان سوال کنکور از این بخش ۱ سوال ترکیبی را طراحی می کنند.
  7. فصل هفتم ( تولید مثل ): فصل تولید مثل زیست شناسی در کنکور دارای ۳ سوال می باشد، که ۲ سوال آن نیز به صورت ترکیبی در کنکور طرح خواهد شد.
  8. فصل هشتم ( تولید مثل نهاندانگان ): بخش نهاندانگان زیست یازدهم در کنکور دارای ۲ سوال می باشد. همچنین از این فصل ۲ سوال به صورت ترکیبی با سایر فصل های طراحی می شود.
  9. فصل نهم ( پاسخ گیاهان به محرک ها ): این بخش از فصل های زیست شناسی نیز در کنکور شامل ۱ سوال مستقل می باشد، و هیچ سوال ترکیبی از این بخش در کنکور سراسری طراحی نخواهد شد.

شما می توانید با استفاده از پکیج ۶۰۴۰ حرف آخر کل دروس کنکور را در ۶۰ روز مطالعه کنید. درس زیست نیز شامل این برنامه ۱۰۰ روزه می باشد.

بررسی بودجه بندی و مباحث کنکور زیست

بودجه بندی زیست شناسی دوازدهم کنکور

زیست شناسی سال دوازدهم در کنکور دارای ۱۶ سوال مشخص می باشد. که شما با پاسخگویی به این سوالات قادر هستید به تراز ۳۲ درصدی دست پیدا کنید. البته باید توجه داشته باشید که زیست دوازدهم دارای ۸ فصل مختلف می باشد، که هر کدام از آنها دارای تعداد سوالات مشخصی در کنکور هستند. به این خاطر در این بخش ما به بررسی بودجه بندی زیست دوازدهم کنکور خواهیم پرداخت:

  1. فصل اول ( مولکول های اطلاعاتی ): فصل مولکول های اطلاعاتی زیست دوازدهم از ۲ سوال مستقل تشکیل شده است.
  2. فصل دوم ( جریان اطلاعات در یاخته ): این فصل از زیست شناسی نیز دارای ۴ سوال می باشد. که ۲ سوال از این بخش به صورت مستقل طرح خواهد شد و ۲ سوال از این فصل نیز به صورت ترکیبی با سایر فصل های طراحی می شود.
  3. فصل سوم ( انتقال اطلاعات در نسل ها ): این فصل از زیست دوازدهم در کنکور سراسری دارای ۳ سوال می باشد. که ۱ سوال ان به صورت مستقل می باشد، و ۲ سوال ان به صورت ترکیبی با فصل های دیگر طراحی خواهد شد.
  4. فصل چهارم ( تغییر در اطلاعات وراثتی ): این فصل در کنکور دارای ۱ سوال می باشد، که ان سوال هم با سایر فصل های زیست ترکیبی می باشد.
  5. فصل پنجم ( از ماده به انرژی ): فصل از ماده به انرژی در کنکور سراسری دارای ۱ سوال مستقل می باشد.
  6. فصل ششم ( از انرژی به ماده ): این فصل از زیست شناسی سال دوازدهم دارای ۲ سوال مستقل در کنکور می باشد، همچنین ۱ سوال از این فصل به صورت ترکیبی طراحی خواهد شد.
  7. فصل هفتم ( فناوری های نوین زیستی ): این فصل از زیست دوازدهم نیز در کنکور دارای ۱ سوال می باشد.
  8. فصل هشتم ( رفتارهای جانوران ): بخش رفتارهای جانوران در کنکور دارای ۲ سوال مستقل می باشد.

چگونگی مطالعه زیست شناسی برای کنکور

یکی از راه های کسب موفقیت و کسب رتبه در کنکور این امر است که ما درست و صحیح به مطالعه و یادگیری مباحث مختلف کنکوری بپردازیم. به این خاطر شما نیز برای اینکه بتوانید در کنکور به هر نوع سوالی پاسخ دهید، باید به صورت دقیق و جامع به مطالعه مباحث مختلف بپردازید. به این خاطر در این بخش ما روش صحیح مطالعه زیست شناسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد، تا شما با مطالعه این بخش بتوانید اطلاعات کاملی را به دست بیاورید و خود را برای کنکور سراسری و رقابت با سایر دانش آموزان آماده کنید.

عمیق خوانی مباحث مختلف 

شما باید مباحث و بخش های مختلف را به صورت عمیق و دقیق مطالعه کنید. به این صورت که شما باید با صبر و حوصله تمامی متن کتاب را مطالعه کنید. تا در روز کنکور بتوانید با روبرو شدن هر نوع سوالی به راحتی و در زمان کوتاهی به آن پاسخ دهید. زیرا طراحان سوالات کنکور بر اساس متن کتاب درسی به طراحی سوالات مختلف می پردازند.

مفهومی خواندن مطالب مختلف 

شما باید به صورت مفهومی مباحث و بخش های مختلف زیست شناسی را مطالعه کنید. زیرا با این کار شما قادر خواهید بود تا مباحث درسی را مدت زمان طولانی در حافظه خود نگه دارید، و از فراموشی این مباحث جلوگیری کنید. زمانیکه شما به حفظ کردن مباحث درسی بسنده می کنید، مطمئنا در کنکور به خواسته و اهداف مورد نظر خود دست پیدا نخواهید کرد.

ترکیبی خواندن مباحث کنکوری 

در چندین سال اخیر ما شاهد این مسئله بودیم که طراحان سوالات کنکور، برای به چالش کشیدن و ارزیابی دانش آموزان از سوالات ترکیبی استفاده می کنند. به این خاطر شما نیز باید به صورت ترکیبی به مطالعه مباحث مختلف بپردازید و ارتباط بین بخش های مختلف را در کنید. تا با این روش بتوانید در کنکور سراسری به هر نوع سوال سخت و ترکیبی زیست شناسی پاسخ دهید.

شما دانش آموزان عزیز برای خرید زیست موسسه حرف آخر می توانید از طریق شماره کارت عبدالرضا منتظری که در بخش مخصوص به خود درج شده است ابتدا با شماره های داخل سایت تماس بگرید و سپس هزینه را به حساب موسسه واریز کنید.

انواع سوالات زیست شناسی در کنکور سراسری

سوالات زیست شناسی در کنکور به دو صورت مستقل و ترکیبی طراحی می شوند. به این خاطر شما باید بتوانید با استفاده از منابع کمک آموزشی با کیفیت و عالی مباحث مختلف کنکوری را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. به این خاطر شما می توانید با استفاده از زیست شناسی حرف آخر به راحتی مباحث مختلف این درس را یاد بگیرید، و به هر نوع سوال سخت و ترکیبی پاسخ دهید.

در این مقاله بودجه بندی زیست کنکور سراسری ما به صورت جامع و کامل به بررسی زیست و مباحث مختلف ان پرداختیم. تا شما دانش آموزان و داوطلبان کنکوری بتوانید با مطالعه این مقاله اطلاعات کنکوری بسیار جامع و کاملی را به دست بیاورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.