بودجه بندی فیزیک

بودجه بندی فیزیک کنکور سراسری (بررسی کامل)

بودجه بندی فیزیک در کنکور سراسری یکی دیگر از مقالات و مطالب بسیار مهمی می باشد، که ما در این بخش از سایت حرف آخر به بررسی آن می پردازیم. دانستن ضریب و همچنان بودجه بندی دروس مختلف کنکوری برای تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا با داشتن اطلاعاتی درباره مباحث و فصل های مهم هر درس می توانند با مطالعه دقیق بخش های مختلف، به بهترین شکل ممکن خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده و مهیا کنند. به این خاطر ما در ادامه به صورت دقیق به بررسی بودجه بندی فیزیک کنکور برای رشته تجربی و رشته ریاضی خواهیم پرداخت، تا مباحث تست خیز و مهم فیزیک را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بودجه بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی و رشته تجربی

موفقیت در کنکور و کسب بهترین رتبه یکی از خواسته های دانش آموزان شناخته می شود. به این خاطر آنها برای رسیدن به بهترین نتایج حاضرند از امکانات مختلفی استفاده کنند، تا در دانشگاه و رشته مد نظر خود قبول شوند. به این خاطر یکی از فاکتورها و اطلاعاتی که دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید به ان توجه کنند، دانستن بودجه بندی دروس کنکوری می باشد. زیرا با داشتن این اطلاعات می توانند به بهترین شکل ممکن به مدیریت زمان مطالعه خود بپردازد، و زمان بیشتری را صرف مطالعه و یادگیری مباحث مهم و پر تکرار کنکوری کنند.

در این میان فیزیک به عنوان یکی از دروس تخصصی و مشترک در بین رشته تجربی و ریاضی شناخته می شود. به این خاطر داوطلبان عزیز کنکوری که به دنبال کسب بهترین نتایج هستند باید با دقت بیشتری به این درس توجه کنند، تا در کنکور به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته ما در این بخش از مطلب بودجه بندی فیزیک کنکور به بررسی تمامی مباحث و بخش های فیزیک در کنکور خواهیم پرداخت. تا با معرفی مباحث مهم و تست خیز بتوانیم اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم، و شما با این اطلاعات به درستی به مطالعه و یادگیری مباحث مختلف این درس بپردازید.

اهمیت فیزیک برای دانش آموزان در کنکور

در کنکور همیشه بعضی از دروس نسبت به سایر دروس کنکوری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. به این خاطر دانش آموزان و داوطلبان کنکوری که به دنبال موفقیت و قبولی در رشته های پر طرفدار هستند، باید بیشتر به این دروس توجه داشته باشند. در این بین یکی از دروس مهم که از ضریب بالایی در کنکور برخوردار می باشد فیزیک می باشد. به این دلیل شما عزیزان کنکوری باید بیشتر به این درس دقت کنید تا بتوانید با پاسخگویی به تعداد زیادی از سوالات این درس به نتایج دلخواه و مورد نظر خود دست پیدا کنید.

در این بین باید توجه داشته باشید که فیزیک از مباحث مختلفی تشکیل شده است. که این مباحث هر کدام در کنکور دارای خصوصیات و تعداد سوالات مشخصی نیز می باشند. به این خاطر شما باید ابتدا به صورت دقیق به شناسایی مباحث و بخش های این درس که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند بپردازید. تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید به مطالعه دقیق مباحث مختلف بپردازید، و زمان و وقت مطالعه خود را از دست ندهید. به این خاطر شما با دانستن بودجه بندی دقیق فیزیک قادر خواهید بود تا به بهترین شکل ممکن خود را مهیا و آماده شرکت در کنکور سراسری کنید.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور سراسری

دفترچه سوالات مربوط به فیزیک در رشته تجربی و رشته ریاضی متفاوت می باشد. به این صورت که طراحان سوالات بنا بر اهمیت فیزیک در این رشته ها دست به طراحی سوالات کنکوری می پردازند. البته در این بین تعداد سوالات کنکوری این درس نیز در دفترچه ها متفاوت می باشد. به این دلیل ما برای راهنمایی بیشتر شما عزیزان کنکوری به بررسی دقیق تعداد سوالات درس فیزیک در کنکور خواهیم پرداخت.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور تجربی

فیزیک به عنوان یکی از دروس مهم در رشته تجربی شناخته می شود، که دانش آموزان این رشته باید به آن توجه کافی داشته باشند. به این خاطر داوطلبان کنکوری برای اینکه بتوانند در زمان مناسب به تمام سوالات این درس پاسخ دهند باید بدانند که چه تعداد سوال از این درس طراحی می شود و چه مدت زمان دارند تابه ان پاسخ دهند. به این خاطر ما در ادامه به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور تجربی: ۳۰ سوال 

مدت زمان پاسخگویی به این سوالات: ۳۷ دقیقه 

زمان پاسخگویی به هر سوال: ۱ دقیقه و ۲۳ ثانیه 

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی

فیزیک به عنوان دومین درس مهم رشته ریاضی شناخته می شود، که دارای سوالات زیادی نیز می باشد. به این دلیل ما عزیزان باید با دانستن تعداد این سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها به مطالعه بیشتر و بهتر فیزیک بپردازید. به این خاطر ما در ادامه به بررسی تمامی سوالات و مدت زمان مناسب برای پاسخگویی به این سوالات خواهیم پرداخت.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی: ۴۵ سوال

مدت زمان پاسخگویی به این سوالات: ۵۵ دقیقه

مدت زمان پاسخگویی به هر سوال فیزیک در کنکور رشته ریاضی: ۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه

بودجه بندی درس فیزیک کنکور

منابع طراحی سوالات فیزیک در کنکور

دانش آموزان به دنبال این هستند تا با مطالعه دقیق منابع کنکور به تمامی سوالات پاسخ دهند. در این رابطه نیز ما باید بگوییم که منابع اصلی که طراحان سوالات کنکور از آنها استفاده می کنند همان کتب درسی هستند. به این خاطر شما می توانید با مطالعه دقیق کتب درسی و همچنین استفاده از منابع کمک آموزشی مانند محصولات فیزیک حرف آخر به بهترین شکل ممکن مباحث فیزیک را یاد بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که طراحان سوالات کنکور کتب فیزیک سال دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منابع طراحی سوالات کنکور در نظر می گیرند.

شما می توانید در رابطه با درس فیزیک  کنکور که مربوط به همه سال ها می باشد، مقاله بیوگرافی پیمان کامیار حرف آخر را مطالعه کنید.

بودجه بندی فیزیک در کنکور سراسری

فیزیک به عنوان در مشترک در بین رشته ریاضی و تجربی شناخته می شود. به همین خاطر نوع سوالات و همچنین بودجه بندی سوالات آنها با یکدیگر در کنکور بسیار متفاوت تر می باشد. به این دلیل قصد داریم در ادامه به صورت جامع به بررسی بودجه بندی فیزیک در رشته های مختلف بپردازیم. تا اطلاعات بسیار خوب و جامعی را درباره سوالات هر مبحث این درس در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

در رشته تجربی همواره رقابت بین دانش آموزان برای کسب نتایج و رتبه های برتر همیشه وجود دارد. به این خاطر تمامی دروس برای دانش آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و زمانیکه که به یک درس بی توجهی کنند از سایر دانش آموزان عقب خواهند افتاد. به این خاطر درس فیزیک برای دانش آموزان از اهمیت بسیار زیادی در کنکور سراسری برخوردار می باشد. به این خاطر ما در این بخش بودجه بندی فیزیک تجربی را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

بودجه بندی فیزیک دهم رشته تجربی

فیزیک سال دهم در رشته تجربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به این صورت که فیزیک دهم در کنکور دارای ۸ سوال می باشد، که شما می توانید با پاسخگویی به این سوالات به ترازی ۲۷ درصدی دست پیدا کنید. البته فیزیک سال دهم تجربی دارای ۴ فصل مختلف می باشد، که هر کدام از این مباحث از خصوصیات و ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. که در ادامه ما به بررسی این مباحث خواهیم پرداخت، تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • فصل اول ( فیزیک و اندازه گیری ): ۱ سوال
  • فصل دوم ( کار، انرژی و توان ): ۲ سوال
  • فصل سوم ( ویژگی های فیزیک مواد ): ۲ سوال
  • فصل چهارم ( دما و گرما ): ۳ سوال

بودجه بندی فیزیک یازدهم رشته تجربی

فیزیک سال یازدهم تجربی از ۳ فصل مختلف تشکیل شده است، که هر کدام از آنها در کنکور دارای تعداد سوال مشخص هستند. در کل از فیزیک یازدهم در کنکور ۹ سوال طراحی می شود، که شما می توانید با پاسخگویی به آنها به تراز ۳۰ درصدی دست پیدا کنید. البته ما در پایین به صورت کامل و دقیق به بررسی بودجه بندی فیزیک سال یازدهم تجربی می پردازیم، تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • فصل اول ( الکتریسیته ساکن ): ۳ سوال
  • فصل دوم ( الکتریسیته جاری ): ۳ سوال
  • فصل سوم ( مغناطیس و القای الکترومغناطیس ): ۳ سوال

بودجه بندی فیزیک دوازدهم رشته تجربی

فیزیک سال دوازدهم تجربی به عنوان مهمترین بخش فیزیک در این رشته شناخته می شود، زیرا تعداد سوال زیادی از مباحث این سال در کنکور طراحی می شود. فیزیک سال دوازدهم در کنکور سراسری دارای ۱۳ سوال می باشد، که شما با پاسخگویی به تمامی این سوالات می توانید به تراز ۴۳ درصدی دست پیدا کنید. فیزیک دوازدهم نیز دارای ۴ فصل مختلف می باشد که ما در ادامه به صورت کامل بودجه بندی فیزیک دوازدهم تجربی را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

  • فصل اول ( حرکت بر خط راست ): ۳ سوال
  • فصل دوم ( دینامیک ): ۳ سوال
  • فصل سوم ( نوسان و امواج ): ۴ سوال
  • فصل چهارم ( فیزیک اتمی و هسته ای ): ۳ سوال

بررسی بودجه بندی درس فیزیک

بودجه بندی فیزیک رشته ریاضی

یکی دیگر از رشته های محبوب کنکوری در بن دانش آموزان رشته ریاضی می باشد. در این میان فیزیک به عنوان دومین درس مهم در رشته ریاضی به شمار می رود، که دانش آموزان و داوطلبان کنکوری می توانند با توجه به آن به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته دانش آموزان باید مباحث و بخش های مهم این درس را شناسایی کنند، تا با این اطلاعات به نتایج دلخواه خود در کنکور دست پیدا کنند. به این دلیل ما در ادامه به صورت جامع به ارزیابی بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده پکیج کامل ریاضی حرف آخر برای دانش آموزان رشته ریاضی لینک دسترسی به این بخش را در اختیار شما قرار داده ایم.

بودجه بندی فیزیک دهم رشته ریاضی

فیزیک دهم رشته ریاضی به عنوان پایه اصلی فیزیک شناخته می شود، به این خاطر دانش آموزان کنکوری باید به خوبی این درس را یاد بگیرند تا بتوانند در روز کنکور به هر نوع سوالی پاسخ دهند. فیزیک دهم دارای ۵ فصل مختلف می باشد، که از آنها در کنکور ۱۲ سوال طراحی می شود. و شما با پاسخگویی به تمامی آنها قادر خواهید بود تا به تراز ۲۷ درصدی دست پیدا کنید. به این دلیل ما برای آشنایی بیشتر شما به بررسی دقیق بودجه بندی فیزیک دهم ریاضی خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( فیزیک و اندازه گیری ): این بخش دارای هیچ سوالی در کنکور نیست
  • فصل دوم ( کار و انرژی ): ۲ سوال
  • فصل سوم ( ویژگی های فیزیکی مواد ): ۳ سوال
  • فصل چهارم ( دما و گرما ): ۳ سوال
  • فصل پنجم ( ترمودینامیک ): ۴ سوال

بودجه بندی فیزیک یازدهم رشته ریاضی

فیزیک یازدهم به عنوان یکی از مباحث اصلی این درس شناخته می شود، که دانش آموزان باید آن را به خوبی یاد بگیرند. زیرا وقتی که تسلط کافی بر روی مباحث مختلف فیزیک سال یازدهم داشته باشند، می توانند مباحث دیگر فیزیک را به راحتی یاد بگیرند. البته باید در نظر داشته باشید که فیزیک یازدهم رشته ریاضی دارای ۴ فصل مختلف می باشد، که از آنها ۱۳ سوال طراحی می شود. و شما با پاسخگویی به این سوالات می توانید به تراز ۲۹ درصدی دست پیدا کنید. ما در ادامه این بخش به بررسی دقیق بودجه بندی فیزیک یازدهم ریاضی خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( الکتریسیته ساکن ): ۵ سوال
  • فصل دوم ( الکتریسیته جاری ): ۴ سوال
  • فصل سوم ( مغناطیس ): ۲ سوال
  • فصل چهارم ( القای الکترومغناطیس و جریان متناوب ): ۲ سوال

بودجه بندی فیزیک دوازدهم رشته ریاضی

فیزیک سال دوازدهم در رشته ریاضی به عنوان مهمترین مبحث شناخته می شود، به صورتی که تعداد زیادی از سوالات کنکور فیزیک از سال دوازدهم طراحی می شود. به این صورت که از فیزیک دوازدهم ریاضی ۲۰ سوال طراحی می شود، که شما می توانید با پاسخگویی به آنها می توانید به تراز ۴۴ درصدی دست پیدا کنید. البته این بخش دارای ۶ فصل مجزا می باشد، که ما در ادامه به صورت جامع به بررسی بودجه بندی فیزیک دوازدهم ریاضی می پردازیم.

  • فصل اول ( حرکت بر خط راست ): ۴ سوال
  • فصل دوم ( دینامیک ): ۶ سوال
  • فصل سوم ( نوسان و موج ): ۴ سوال
  • فصل چهارم ( برهم کنش امواج ): ۲ سوال
  • فصل پنجم ( فیزیک اتمی ): ۲ سوال
  • فصل ششم ( فیزیک هسته ای ): ۲ سوال

چگونگی مطالعه فیزیک برای کنکور

فیزیک در رشته های مختلف کنکوری دارای حساسیت و اهمیت بسیار بالایی می باشد. به همین خاطر دانش آموزان و داوطلبان کنکور باید در یادگیری و مطالعه مباحث ان دقت لازم را به کار بگیرند. تا با این کار بتوانند در روز کنکور به هر نوع سوال سخت و ترکیبی پاسخ دهند. به این خاطر شما عزیزان باید ابتدا به صورت عمیق و مفهومی به مطالعه کتب درسی بپردازید. و سپس بعد از ان از منابع کمک آموزشی با کیفیت استفاده کنید. تا با این کار بتوانید به راحتی مباحث سخت و ترکیبی درس فیزیک را یاد بگیرید.

در این مطلب بودجه بندی فیزیک در کنکور سراسری به صورت کامل بودجه بندی فیزیک رشته ریاضی و بودجه بندی فیزیک رشته تجربی را مورد ارزیابی قرار دادیم. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات کاملی را در اختیار داوطلبان کنکوری قرار دهیم، و آنان را در رسیدن به اهدافشان کمک و یاری کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.