چطور عربی را 100 بزنیم

چگونه عربی کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟، تکنیک های تست زنی

چگونه عربی کنکور را صد بزنیم؟، با چگونه در کنکور عربی را ۱۰۰ بزنیم؟ سوالاتی می باشد که در ذهن اغلب دانش آموزان کنکوری وجود دارد. زمانی که شما بتوانید در کنکور در هر درس به درصد بالایی دست پیدا کنید، طبیعتا می توانید از رقیبان خود سبقت بگیرید. به این خاطر اغلب دانش آموزان به دنبال اطلاعاتی هستند تا با به کارگیری آنها بتوانند بهترین نتایج ممکن را به دست بیاورند، و در کنکور در رشته و دانشگاه مد نظر خود قبول شوند. به این خاطر در این بخش از فروشگاه حرف آخر ما به بررسی موضوع چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم؟، خواهیم پرداخت. تا بتوانیم اطلاعات کاملی درباره عربی و همچنین چگونگی مطالعه آن در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم

موفقیت در کنکور خواسته و هدف اصلی دانش آموزان می باشد، زیرا زمانی که بتوانند به نتایج خوبی در کنکور دست پیدا کنند. قادر خواهند بود در بهترین رشته ها به ادامه تحصیل بپردازند، و از این طریق آینده شغلی مناسبی را نیز برای خود به ارمغان بیاورند. به این خاطر زمانیکه شما بتوانید به درصد بالایی از سوالات دروس مختلف در کنکور پاسخ دهید، قاعدتا به رتبه بسیار خوبی نیز دست پیدا خواهید کر، و دیگر در انتخاب رشته نیز دچار مشکل نخواهید شد. به این خاطر دانش آموزان همواره به دنبال اطلاعاتی هستند تا از این طریق بتوانند سطح علمی خود را بالا ببرند، و به درصد بالایی از سوالات کنکوری پاسخ دهند.

در این میان عربی به عنوان یکی از مهمترین دروس عمومی کنکور در رشته های تجربی، ریاضی و انسانی شناخته می شود. عربی از نظر رتبه آوری در کنکور از جایگاه خوبی برخوردار است، و زمانیکه شما بتوانید به درصد بالایی از سوالات این رس پاسخ دهید، قطعا به رتبه و تراز بسیار عالی دست پیدا خواهید کرد. به این خاطر شما باید بدانید که این درس و مباحث مختلف ان را چگونه مطالعه کنید، تا در روز کنکور به درصد بالایی از سوالات آن پاسخ دهید.

تاثیر عربی در رتبه آوری کنکور

دروس عمومی همواره در کنکور از اهمیت بسیار بالایی در رتبه آوری برخوردار هستند. به این خاطر دانش آموزان باید با دقت بیشتری به این دروس به خصوص عربی توجه داشته باشند. زیرا اغلب دانش آموزان کنکوری در کسب درصد بالایی از درس عربی عاجز هستند، و زمانیکه شما بتوانید به درصد بالایی از سوالات این درس پاسخ دهید، می توانید از رقیبان کنکوری خود سبقت بگیرید. به این دلیل ما در ادامه به صورت کلی به بررسی بودجه بندی عربی و همچنین چگونگی مطالعه مباحث مختلف آن می پردازیم، تا شما عزیزان بتوانید با این اطلاعات عربی کنکور را ۱۰۰ بزنید.

بودجه بندی دقیق عربی در کنکور

عربی در کنکور سراسری دارای ۲۵ سوال می باشد، که شما ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی به آنها را دارید. یعنی برای هر سوال از عربی کنکور در کنکور شما ۴۸ ثانیه وقت دارید. به این دلیل شما برای اینکه بتوانید در زمان مناسب و کوتاهی به تمام سوالات این درس پاسخ دهید، باید اطلاعات کنکوری و درسی جامعی را به دست بیاورید. به این خاطر ما در ادامه به معرفی بودجه بندی عربی خواهیم پرداخت تا شما بیشتر با مباحث و بخش های عربی آشنا شوید. البته ما در مطلب قبلی به بررسی دقیق موضوع بودجه بندی عربی کنکور سراسری پرداختیم که شما می توانید با مطالعه آن به اطلاعات جامعی دست پیدا کنید.

  • بخش ترجمه و مفاهیم: دارای ۱۰ سوال می باشد که ۴۰ درصد سوالات عربی را به خود اختصاص داده است
  • بخش مفهوم لغات: ۱ سوال که ۴ درصد سوالات عربی کنکور را به خود اختصاص داده است
  • بخش متن و درک مطلب: ۴ سوال که ۱۶ درصد از سوالات عربی را شامل می شود
  • بخش تحلیل صرفی: ۳ سوال که ۱۲ درصد سوالات عربی در کنکور را شامل می شود
  • بخش حرکت گذاری: ۱ سوال که ۴ درصد از سوالات عربی را به خود اختصاص داده
  • بخش جمع مکسر، متضاد و مترادف: ۱ سوال که ۴ درصد سوالات این درس را شامل می شود
  • بخش قواعد: ۵ سوال که ۲۰ درصد سوالات درس عربی در کنکور سراسری را شامل می شود

دسترسی به سایت: فروشگاه حرف آخر 

روش های تست زنی عربی

آیا می شود عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم؟

یک مسئله و سوالی که در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود، این سوال است که می توان به ۱۰۰ درصد سوالات عربی در کنکور پاسخ داد؟. در پاسخ به این سوال باید گفت که بله شما با داشتن برنامه مطالعاتی دقیق و همچنین استفاده از منابع آموزشی کنکوری با کیفیت می توانید به راحتی به تمام سوالات عربی پاسخ دهید. به این خاطر ما در ادامه به صورت کامل تمام مباحث این درس و همچنین روش صحیح مطالعه مباحث آن را مورد بررسی قرار می دهیم، تا اطلاعات کاملی را در اختیار داوطلبان کنکوری قرار دهیم.

البته باید توجه داشته باشید که شما برای موفقیت در کنکور باید از یک برنامه مطالعاتی دقیق و همچنین منابع کمک آموزشی با کیفیت استفاده کنید. تا با استفاده از این منابع و امکانات به بهترین نتایج ممکن کنکوری که از خود انتظار دارید دست پیدا کنی. البته در این بین شما می توانید با استفاده از پکیج عربی حرف آخر به راحتی و با برنامه دقیق مباحث مختلف این درس کنکوری را یاد بگیرید.

چگونگی مطالعه و یادگیری عربی برای کنکور سراسری

عربی به عنوان یکی از دروس نسبتا سخت و زمان گیر برای تمامی دانش آموزان کنکوری رشته های مختلف شناخته می شود. همچنین این درس دارای مباحث و بخش های مختلفی در کنکور نیز می باشد، که شما با یادگیری بهتر آنها قادر خواهید بود تا به هر نوع سوالی در کنکور پاسخ دهید. به این دلیل ما در ادامه به معرفی بیشتر مباحث درس عربی و چگونگی صحیح مطالعه این مباحث خواهیم پرداخت. تا شما در این زمینه بتوانید اطلاعات خوبی را به دست بیاورید، و برای پیشرفت بیشتر خود از این اطلاعات استفاده کنید.

بخش ترجمه و مفاهیم عربی

ترجمه و مفاهیم به عنوان یکی از بخش های مهم عربی در کنکور شناخته می شود، که دارای ۱۰ سوال می باشد. به این صورت که شما با مطالعه دقیق این مبحث و پاسخگویی به تمام سوالات آن قادر هستید تا به تراز ۴۰ درصدی دست پیدا کنید. به این خاطر ما در ادامه روش های صحیح مطالعه بخش ترجمه عربی را معرفی می کنیم، تا شما بیشتر با چگونگی مطالعه و یادگیری این بخش در کنکور آشنا شوید و بتوانید عربی را در کنکور صد بزنید.

  • مطالعه دقیق و چندین بار جملات و لغات موجود در کتب درسی، برای تسلط بیشتر بر روی ترجمه
  • لغات پایان کتاب از اهمیت بسیار زیادی در کنکور برخوردار هستند، و شما باید خیلی زیاد به آنها توجه کنید
  • حل تست و سوالات مربوط به کنکور های چندین سال گذشته برای آشنایی بیشتر با نوع سوالات
  • اعداد، زمان و مکان را در بخش لغات بشناسید تا به سوالات مختلف بتوانید به راحتی پاسخ دهید
  • در بخش ترجمه باید به نکات ریزی همچون جمع، فرد، نکره و … کلمات باید توجه کنید تا بتوانید به درستی تست صحیح را پیدا کنید
  • ریشه کلمات را بدانید تا به راحتی معنی کلمات موجود در یک جمله را بدانید

بخش درک مطلب در کنکور عربی

شما برای اینکه بتوانید در کنکور عربی را ۱۰۰ بزنید، باید به تمام مباحث این درس توجه داشته باشید. تا با ان کار بتوانید با آمادگی بیشتر در کنکور شرکت کنید، و به هر نوع سالی به راحتی پاسخ دهید. درک مطلب در درس عربی دارای ۴ سوال می باشد که شما با پاسخگویی به این سوالات می توانید به تراز ۱۶ درصدی دست پیدا کنید. به این خاطر ما در ادامه روش صحیح و مناسب مطالعه بخش درک مطلب درس عربی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • مطالعه دقیق و چندین باره لغات درسی وجود در کتب سال دهم، یازدهم و دوازدهم عربی
  • تسلط داشتن بر معنی لغات درسی باعث می شود، تا شما به راحتی و در زمان کوتاهی به هر نوع سوالی پاسخ دهید
  • بررسی و ارزیابی دقیق سوالات و تست های مربوط به کنکور سال های گذشته، به منظور آشنایی بیشتر با این نوع سوالات و بخش درک مطلب
  • شما باید در بخش لغات به اعداد، زمان و مکان بسیار دقت کنید، زیرا با این روش می توانید به سوالات این بخش پاسخ دهید
  • موضوعات مربوط به درک مطلب کنکور های گذشته را مطالعه کنید تا با موضوعات و نوع طراحی سوالات این بخش بیشتر آشنا شوید

مشاهده اطلاعاتی درباره بیوگرافی محمد واعظی مدرس عربی حرف آخر

راه کارهای تست زدن عربی در زمان کم

بخش قواعد در عربی

یکی از بخشهای سخت عربی در یادگیری و همچنین کنکور قواعد عربی می باشد، که اغلب دانش آموزان با ان مشکل دارند. قواعد درس عربی در کنکور دارای ۵ سوال مختلف می باشد، که شما با پاسخگویی به آنها می توانید به تراز ۲۰ درصدی دست پیدا کنید. به این خاطر اگر شما به دنبال موفقیت در کنکور و صد زدن عربی هستید باید بخش قواعد را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. به این دلیل ما در ادامه روش درست و مناسب مطالعه قواعد عربی کنکور را به شما معرفی می کنیم.

  • مطالعه دقیق تمام قواعد کتاب درسی
  • استفاده از کتب کمک آموزشی برای یادگیری بهتر قواعد عربی
  • استفاده از ترجمه برای پاسخگویی به سوالات این بخش
  • زمانیکه شما ترجمه را بدانید و قواعد عربی را به راحتی به هر نوع سوالی پاسخ می دهید
  • شما باید تمامی تست های ترجمه را از نظر قواعد درسی ارزیابی کنید
  • بررسی تست ها و سوالات کنکوری و تالیفی مربوط به سال های گذشته برای بالا بردن اطلاعات عربی

بخش منصوبات عربی

برای اینکه شما بتوانید در کنکور سراسری عربی را صد بزنید، باید به تمام مباحث و بخش های آن توجه داشته باشید. یکی دیگر از مباحث مهم عربی در کنکور منصوبات می باشد، که شما باید به خوبی این بخش را یاد بگیرید. تا در روز کنکور بتوانید با پاسخگویی به سوالات این بخش به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. البته در این بخش برای بالا بردن اطلاعات شما چگونگی مطالعه بخش منصوبات عربی را بررسی خواهیم کرد.

  • برای یادگیری این بخش از یادداشت برداری استفاده کنید
  • مفعول مطلق و منادا را به خوبی مطالعه کنید تا به سوالات آنها پاسخ دهید
  • مستثنی و بخش تمییز را به تنهایی مطالعه کنید تا به سوالات آنها پاسخ دهید
  • تست های کنکوری و تالیفی زیادی را بررسی کنید تا نکات و اطلاعات کنکوری زیادی به دست بیاورید

بخش فعل ها و اسم ها در عربی

شما با تسلط داشتن بر مباحث فعل و اسم عربی می توانید به راحتی عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنید. به این خاطر ما در ادامه چگونگی مطالعه دقیق بخش اسم ها و فعل ها را در درس عربی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

  • افعال و اسامی جمع مکسر در بخش ترجمه بسیار مهم هستند و شما باید به آنها دقت کنید، تا به راحتی بتوانید به سوالات ترجمه پاسخ دهید
  • شناخت زمان افعال در عربی یکی دیگر از نکاتی است که به آن باید توجه کرد، زیرا با این روش می توانید به معنی درست کلمات پی ببرید
  • قواعد اعراب گذاری نیز برای بخش ترجمه مهم است، و باید به خوبی آن را مطالعه کنید

جمع بندی صحیح عربی برای کنکور

یکی از فاکتورهای مهمی که اغلب دانش آموزان رتبه برتر به ان توجه می کنند، مرور و جمع بندی مباحث کنکوری می باشد. به این خاطر شما اگر به دنبال این هستید تا عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنید، باید بتوانید بعد از مطالعه مباحث این درس به جمع بندی آن نیز بپردازید. شما باید ابتدا به خلاصه نویسی مباحث مختلف و مهم عربی بپردازید، تا با این روش بتوانید در زمان جمع بندی و مرور به مطالعه این مباحث بپردازید. شما با این روش علاوه بر اینکه می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید، قادر خواهید بود تا دوباره مباحث مختلف را مطالعه کنید و خود را برای پاسخگویی به هر نوع سوالی آماده کنید.

شما برای جمع بندی عربی می توانید مباحث عربی را در سه سطح سخت، متوسط و آسان دسته بندی کنید. تا با این روش ابتدا در زمان مرور و جمع بندی ابتدا مباحث آسان و متوسط را مرور کنید و سپس برای مطالعه و مرور مباحث سخت که در آنها مشکل دارید وقت بیشتری بگذارید. تا با این کار بتوانید تمام بخش های عربی را به بهترین روش ممکن مرور کنید. البته در این بخش شما باید به حل تست های زیادی بپردازید، تا به این روش نقاط ضعف و قوت درسی خود را شناسایی کنید.

عربی 100 درصد در کنکور

پاسخگویی به تست و سوالات کنکوری

یکی از بهترین روش های یادگیری مباحث مختلف کنکوری حل تست های زیاد می باشد. به این صورت که شما بعد از مطالعه هر کدام از مباحث درس عربی باید تعداد زیادی از تست های مربوط به این مبحث را حل کنید. زیرا این کار باعث می شود تا اطلاعات مهم این بخش در ذهن شما حک شود، و از این طریق اطلاعاتی را که یاد گرفتید مدت زمان طولانی در حافظه خود نگه دارید. به این خاطر ما به شما عزیزان دانش آموز توصیه می کنیم که برای اینکه بتوانید عربی را صد بزنید حتما تست ای تالیفی و کنکوری زیادی را بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر درباره: پکیج عربی ۶۰۴۰

شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور

در این بخش ما ۸ روش مختلف را مورد بررسی قرار دادیم، تا شما بتوانید با استفاده از اطلاعات آنها عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنید. شما باید برای اینکه بتوانید آمادگی خود را بالا ببرید و همچنین با شرایط برگزاری و نوع سوالات کنکور آشنا شوید، باید حتما در آزمون های شبیه ساز کنکور شرکت کنید. با این روش شما با سوالات عربی در کنکور آشنا می شوید و حتی ممکن است تا با آمدن یک سوال تکراری و مشابه در روز کنکور بتوانید بدون معطلی و با صرف زمان به آن سوال پاسخ دهید. البته ما در بخش قبلی به بررسی موضوع اهمیت شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور پرداختیم، مه شما با مطالعه آن می توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

با حرف آخر عربی را صد بزنیم

دانش آموزان و داوطلبان کنکوری برای اینکه بتوانند مباحث مختلف عربی را یاد بگیرند، و در کنکور عربی را ۱۰۰ بزنند. باید از منابع کمک آموزشی با کیفیت و استاندارد استفاده کنند، تا بتوانند به اهداف مورد نظر خود در کنکور دست پیدا کنند. به این خاطر بهترین منبع آموزشی که شما می توانید از آن استفاده کنید عربی جامع حرف آخر است که توسط استاد محمد واعظی تهیه شده است. این محصول دارای خصوصیات و ویژگی های بسیار خاصی است که شما با آن می توانید به راحتی مباحث مختلف عربی را یاد بگیرید. به این دلیل اگر به دنبال قبولی در بهترین رشته ها و دانشگاه های کشور هستید حتما از محصولات موسسه حرف آخر استفاده کنید.

در این مقاله و مطلب چگونه عربی را در کنکور ۱۰۰ بزنیم؟، ما به صورت دقیق به بررسی این موضوع پرداختیم. تا با معرفی مباحث مختلف عربی و چگونگی مطالعه درس عربی اطلاعات بسیار عالی را در اختیار شما قرار دهیم. و شما بتوانید از این طریق بیشتر با مباحث و اهمیت عربی در کنکور آشنا شوید و روش صحیح مطالعه آن را نیز یاد بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.