تاثیر معدل در کنکور 1400 چقدر است

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ سراسری چقدر می باشد؟

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ یکی از مسائل مهمی می باشد که دانش آموزان و داوطلبان کنکوری بسیار به آن توجه می کنند. در چندین سال اخیر با اعلام سازمان سنجش و اینکه کنکور سراسری به مرور زمان حذف خواهد شد. مسئله تاثیر معدل در رتبه و نتایج کنکور به وجود آمده است، و از این رو به یک دغدغه بسیار بزرگ برای داوطلبان کنکوری تبدیل شده است. به این خاطر ما در این مطلب از سایت حرف آخر به بررسی بیشتر موضوع تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود، خواهیم پرداخت. تا از این طریق اطلاعات بسیار جامعی را در اختیار شما عزیزان داوطلب کنکور سال ۱۴۰۰ قرار دهیم.

مشاور کنکور 1400 موسسه حرف اخر

تاثیر معدل در کنکور سال ۱۴۰۰

در سال های اخیر معدل تاثیر بسیار زیادی بر روی تراز نهایی نتایج کنکور دارد. و این امر نیز باعث شده است تا بعضی از داوطلبان کنکوری از تاثیر معدل خوشحال باشند، و بعضی از دانش آموزان از تاثیر معدل در کنکور نا راضی هستند. به این دلیل ما در این مقاله سعی داریم تا موضوع تاثیر معدل بر روی تراز داوطلبان کنکوری نظام جدید خواهیم پرداخت. تا از این طریق توانیم اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم، و شما بتوانید با کسب اطلاعات بیشتری درباره تاثیر معدل در کنکور بیشتر و بهتر خود را برای کنکور آماده کنید.

امروزه کسب بهترین نتیجه و رتبه برای دانش آموزان رشته های مختلف کنکوری که به دنبال قبولی در بهترین رشته های ممکن هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل آنها باید با دانست اینکه معدل چه تاثیری بر روی رتبه و تراز نهایی آنها خواهد گذاشت، خود را برای کسب نتیجه در کنکور آماده کنند. در این میان بعضی از افراد از قطعی بودن تاثیر معدل در کنکور و بعض دیگر از تاثیر مثبت معدل در کنکور سخن می گویند. که ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما این دو مبحث را نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کنکور سال ۱۴۰۰

قبل از اینکه اطلاعاتی را درباره تاثیر معدل در کنکور سراسری عرضه نیم، به بررسی کنکور سال ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت.تا بتوانیم اطلاعاتی را درباره شرایط و چگونگی برگزاری این آزمون سراسری در اختیار شما بگذاریم. همانطور که می دانید در چند سال اخیر کنکور در رشته های مختلف به صورت دو گروه نظام قدیم و نظام جدید برگزار می شد. و برای این دو گروه دو نوع سوال مختلف در دفترچه های مجزا طراحی و تهیه می شد. البته در کنکور چند سال اخیر نیز معدل دارای تاثیر مثبت بر روی نتایج و تراز نهایی بود.

اما طی اخبار و اطلاعیه ای که سایت سازمان سنجش ارائه کرده است قرار بر این است، که دیگر در کنکور ۱۴۰۰ سوالات و دفترچه نظام قدیم عرضه نشود. و این مسئله به این معنی است که در کنکور امسال تمامی داوطلبان باید در آزمون نظام جدید ثبت نام کنند و در ان برای رسیدن به رشته های پر طرفدار به رقابت بپردازند. به این خاطر کنکور این سال از نظرات مختلفی دچار تنوع و همچنین خصوصیاتی نیز می باشد.

تاثیر معدل در کنکور

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۰

در حال حاضر در رابطه با تاثیر معدل در کنکور دو نوع وال وجود دارد. اولی آن است که آیا معدل به صورت مستقیم و قطعی در نتایج دانش آموزان تاثیر می گذارد. یا اینکه مانند سال های قبل به صورت مثبت در نتیجه دانش آموزان منظور می گردد. به این خاطر ما برای رفع نگرانی شما و ارائه اطلاعات درستی در این باره در ادامه به بررسی بیشتر شرایط برگزاری کنکور ۱۴۰۰ و چگونگی تاثیر گذاری معدل در نتایج ان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ مثبت است

در ابتدا قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم، برای رفع نگرانی شما باید بگوییم که تاثیر معدل در کنکور امسال نیز مانند سالیان گذشته مثبت است. و به صورت مستقیم بر روی نتایج و رتبه شما تاثیر گذار نخواهد بود. به این دلیل شما عزیزانی که دارای معدل پایانی کم هستید نباید ذهن خود را درگیر این مسئله کنید. زیرا شما می‌توانید با کسب درصد بالایی از دروس مختلف به بهترین نتایج ممکن برسید. البته در این بین برای افرادی نیز اصلا معدل در کسب نتیجه و تراز نهایی آنها تاثیر گذار نخواهد بود، که در ادامه به صورت مفصل به بررسی این موضوع نیز می پردازیم.

معدل در کنکور 1400 چقدر تاثیر خواهد داشت

تاثیر مثبت معدل در کنکور یعنی چه؟

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که تاثیر مثبت معدل در کنکور چیست؟. برای درک بهتر این موضوع شما باید بدانید که هر دانش آموز و داوطلب کنکور دارای دو نمره آزمون کنکور هستند. به این صورت که یکی از نمره ها مربوط به سوابق تحصیلی و نمره دیگر نیز مربوط به کنکور سراسری ( درصدی که به سوالات مختلف پاسخ دادید )می‌باشد. اگر در کنکور سراسری داوطلب درصد و نمره خوبی را کسب کند و با جمع این نمره با سوابق تحصیلی رتبه داوطلب افزایش پیدا کند. این تغییر را منظور می کنند و سوابق تحصیلی به صورت مثبت بر روی تراز نهایی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود.

ولی اگر نمره مربوط به کنکور سراسری را با نمره سوابق تحصیلی آن جمع کنند، و این کار باعث کاهش رتبه دانش آموز شود این تغییرات اعمال نمی شود. و از کاهش رتبه دانش آموز جلوگیری می شود تا سوابق تحصیلی تاثیری منفی بر روی نتایج دانش آموزان نداشته باشند. به این دلیل شما عزیزان باید بدانید که همانند گذشته در کنکور سال ۱۴۰۰ نیز معدل دارای تاثیر مثبت خواهد بود.

تاثیر قطعی و مستقیم معدل در کنکور یعنی چی

در رابطه با تاثیر معدل در کنکور قبل از اعلام رسمی سازمان سنجش زمزمه هایی مبنی بر تاثیر قطعی و مستقیم معدل در کنکور شنیده می شد، که این امر واقعیت نداشت. در رابطه با تاثیر مستقیم معدل در کنکور سراسری باید بگوییم زمانیکه که سوابق شما با نتیجه کنکور جمع بسته بشود، دیگر چه به صورت منفی و چه مثبت نتیجه ان بر روی تراز نهایی شما درج خواهد شد. به این صورت که اگر شما دارای نمره سوابق تحصیلی پایینی باشید و بتوانید به درصد بالایی از سوالات کنکور نیز پاسخ دهید، این نمره کم بر روی نتیجه نهایی کنکور شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

تاثیر معدل در کنکور سراسری امسال سال 1400 چقدر می باشد

تاثیر معدل برای داوطلبان کنکور در کنکور ۱۴۰۰

همانطور که گفتیم تاثیر معدل برای تمامی داوطلبان کنکوری یکسان نیست. به این صورت که برای بعضی از داوطلبان کنکور دارای تاثیر مثبت کمی و برای بعضی از آنها دارای تاثیر مثبت زیادی می‌باشد که در ادامه به صورت کامل شرایط آن را بررسی خواهیم کرد. تا در این باره نیز بتوانیم اطلاعات تکمیلی و خوبی را در اختیار دانش آموزان کنکوری قرار دهیم.
  • داوطلبان کنکوری که شامل تاثیر معدل در کنکور نیستند
  • داوطلبانی که دارای تاثیر معدل ۵ درصدی در کنکور هستند
  • داوطلبان کنکوری که دارای تاثیر معدل ۲۵ در کنکور هستند
  • داوطلبانی که دارای تاثیر معدل ۳۰ درصدی هستند

چه داوطلبانی در کنکور شامل تاثیر معدل نیستند

در کنکور ۱۴۰۰ تاثیر مثبت معدل رای تمامی داوطلبان کنکوری وجود دارد. اما در این میان برای افراد بخصوص و خاصی استثنا وجود دارد، و افرادی وجود دارند که شامل تاثیر گذاری معدل بر روی نتیجه نهایی کنکور خود نیستند. به این دلیل در این بخش به معرفی چنین افرادی خواهیم پرداخت.

  • داوطلبان کنکوری که مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۱۳۸۴ دریافت کرده اند
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۱۳۹۱ دریافت کرده اند
  • داوطلبانی که با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای در کنکور شرکت می کنند.

همانطور که دیدید این سه دسته از داوطلبان کنکوری سال ۱۴۰۰ شامل تاثیر معدل نیستند. و به زبان ساده تر بگوییم که رتبه نهایی این افراد ملاک و فاکتور اصلی آنها برای قبولی در رشته های مختلف کنکوری می باشد.

تاثیرگذاری معدل در کنکور سراسری 1400

کدام داوطلبان کنکور دارای تاثیر معدل ۵ درصد هستند

یکی از معدود گروه های شرکت کننده در کنکور سال ۱۴۰۰ که تاثیر معدل آنها ۵ درصد خواهد، نیز وجود دارد. که معدل  مربوط به سوابق تحصیلی آنها به میزان ۵ درصد بر روی تراز نهایی و نتیجه داوطلبان تاثیر گذار خواهد بود. که در ادامه به صورت کامل به معرفی این افراد خواهیم پرداخت، تا اگر چنین فردی می خواهد در آزمون کنکور سراسری شرکت کند به خوبی با شرایط ان آزمون آشنا شود.

  • دانش آموزان رشته تجربی، ریاضی، انسانی و هنر که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ دریافت کرده اند

این چنین افراد و دانش آموزانی در کنکور ۱۴۰۰ دارای تاثیر مثبت معدل ۵ درصدی هستند، که بر روی نتیجه نهایی تراز آنها تاثیر گذار خواهد بود.

چه داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۰ دارای تاثیر معدل ۲۵ درصدی هستند

در این میان گروهی دیگر از داوطلبان کنکوری نیز وجود دارند، که تاثیر معدل به صورت مثبت و ۲۵ درصد برای آنها منظور می‌شود. و سوابق تحصیلی آنها با جمع شدن بر روی نمره کسب شده کنکور می تواند به صورت مثبت بر نتیجه نهایی آنها تاثیر مثبت داشته باشد. به این دلیل ما در ادامه به معرفی این گروه خواهیم پرداخت، تا شما با کسانیکه در این گروه قرار می گیرند بهتر آشنا شوید.

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم رشته تجربی، ریاضی و انسانی خود را ما بین سال های ۱۳۸۴ الی سال ۱۳۹۷ در نظام قدیم دریافت کرده اند

به زبان ساده تر بگوییم که تمامی دانش آموزان گروه آزمایشی نظری که در نظام قدیم مشغول به تحصیل بوده اند و مدرک خود را دریافت کرده اند، در کنکور سال ۱۴۰۰ دارای تاثیر معدل ۲۵ درصد هستند.

معدل روی کنکور امسال 1400 چقدر تاثیر دارد

داوطلبانی که در کنکور دارای اثیر معدل ۳۰ درصدی هستند

در این میان یک گروه از داوطلبان نیز وجود دارند که تاثیر معدل برای آنها بیشتر از سایر گروه ها می‌باشد. به این صورت که برای این گروه تاثیر معدل ۳۰ درصد است و به صورت مثبت بر نتیجه و تراز نهایی دانش آموزان اثر می گذارد. به این دلیل ما به معرفی این گروه خواهیم پرداخت، تا شما با شناسایی این نوع افراد با شرایط برگزاری کنکور نیز بهتر آشنا شوید.

  • دانش آموزانی که مدرک دیپلم رشته تجربی، ریاضی، انسانی و هنر خود را در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به بعد گرفته اند شامل این طرح می شوند

به زبان ساده تر بگوییم که تاثیر معدل برای دانش آموزانی که نظام جدید هستند ۳۰ درصد است. و آنان با این شرایط در کنکور سراسری شرکت کنند و به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند.

شما می توانید برای دریافت راهنمایی رایگان از مشاوران حرف آخر به صفحه مشاوره رایگان کنکور مراجعه کنید.

معدل بالای چند در کنکور تاثیر دارد

برای داوطلبان کنکوری اغلب این سوال ایجاد می شود که معدل بالای چند در کنکور تاثیر دارد؟. برای پاسخگویی به ان باید بگوییم که در حال حاضر تاثیر معدل در کنکور مثبت است و تاثیر مستقیم معدل بر رو نتیجه کنکور فعلا در دستور کار قرار نگرفته است. اما در این میان هرچه معدل شما بالاتر باشد، می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی تراز و نتیجه شما بگذارد. اما در این میان کسانیکه دارای معدل پایین هستند نیز نگران نباشند زیرا فعلا تاثیر معدل به صورت مستقیم و قطعی بر روی تراز نهایی دانش آموزان اعمال نمی شود.

در این مطلب تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ ما به صورت کاملا تخصصی و جامع به بررسی این موضوع پرداختیم. تا بتوانیم با ارائه اطلاعاتی درباره تاثیر معدل بر روی نتیجه کنکور دانش آموزان و داوطلبان کنکوری را بیشتر با این مسئله آشنا کنیم. و آنان بتوانند با دانستن شرایط معدل خود رای کسب بهترین نتایج ممکن تلاش بیشتری را به کار ببرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.