بودجه بندی شیمی کنکور

بودجه بندی شیمی کنکور سراسری (بررسی کامل)

بودجه بندی شیمی کنکور سراسری یکی دیگر از مقالات و مطالب مربوط به موضوع بودجه بندی دروس کنکور می باشد، که ما به بررسی و تحلیل آن خواهیم پرداخت. شیمی به عنوان یکی از دروس مشترک میان رشته تجربی و رشته ریاضی شناخته می شود، به این خاطر بودجه بندی شیمی برای هر کدام از این رشته های متفاوت می باشد. به این خاطر در این بخش از سایت رسمی فروشگاه حرف آخر ما به بررسی موضوع بودجه بندی شیمی برای کنکور ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت تا اطلاعات دقیقی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم. و دانش آموزان عزیز بتوانند با این اطلاعات مباحث مهم درس شیمی را شناسایی کنند، و به مطالعه دقیق این مباحث بپردازند.

بودجه بندی شیمی کنکور برای رشته تجربی و رشته ریاضی

یکی از دروس بسیار مهم و تخصصی در کنکور سراسری شیمی می باشد، که در رشته های تجربی و ریاضی به صورت مشترک جود دارد. شیمی جزو ان دسته از دروس کنکوری محسوب می شود، که نقش بسیار پر رنگی در کسب نتیجه دانش آموزان بر عهده دارد. به این صورت که اگر شما داوطلبان عزیز کنکوری بتوانید به رصد بالایی از سوالات این درس در کنکور پاسخ دهید، دیگر در روز انتخاب رشته دانشگاهی به مشکل برخورد نمی کنید و می توانید به راحتی در دانشگاه و رشته مدنظر خود قبول شوید.

البته توجه داشته باشید که اهمیت درس شیمی در رشته های تجربی و ریاضی و در زیر گروه های مختلف، متفاوت است. به این خاطر شما باید با دانستن بودجه بندی دقیق این درس بتوانید با مطالعه مباحث مهم و تست خیز در کنکور به نتایج و اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید. به این خاطر ما در ادامه قصد داریم تا بودجه بندی کامل شیمی در کنکور سراسری را مورد بررسی قرار دهیم. تا از این طریق اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم، و شما با استفاده از این اطلاعات بتوانید به صورت صحیح و دقیق به مطالعه و یادگیری مباحث مختلف درس شیمی کنکور بپردازید.

اهمیت درس شیمی در کنکور

شیمی یکی از دروس مهم و تخصصی در کنکور به شمار می رود که دانش آموزان و داوطلبان کنکوری، باید با دقت و توجه بیشتری به ان توجه داشته باشند. زیرا زمانیکه شما بتوانید به درصد بالایی از سوالات این درس پاسخ دهید قادر خواهید بود، تا در روز انتخاب رشته رشته های پر طرفدار و عالی را انتخاب کنید. به این خاطر اگر شما به دنبال موفقیت در کنکور و کسب بهترین نتایج ممکن هستید، باید با نگاه و توجه بیشتری به شیمی نگاه کنید تا به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

البته شیمی از دو بخش بسیار مهم مسائل شیمی و مفاهیم شیمی تشکیل شده است. که هر کدام از این بخش های در کنکور دارای خصوصیات و همچنین تعداد سوالات مشخص هستند. البته در سالیان گذشته تعداد سوالات این دو بخش مساوی و یک اندازه بودند. اما با گذشت زمان مسائل شیمی در بین طراحان سوالات کنکور از اهمیت بیشتری برخوردار شدند. و این امر باعث شد تا طراحان سوالات با نگاه ویژه ای به این بخش توجه کنند و به طراحی سوالات سخت و ترکیبی بپردازند. در این میان اگر شما نیز به دنبال کسب بهترین نتایج هستید، باید بتوانید به این دو مبحث به صورت دقیق تر نگاه کنید، تا با کسب درصد بالایی بتوانید در بهترین دانشگاه و رشته مد نظر خود قبول شوید.

بررسی بودجه بندی درس شیمی توسط میلاد قربانی

ضریب درس شیمی در رشته های مختلف

همان طور که در مطالب قبلی مانند ضرایب دروس کنکوری ۱۴۰۰ ذکر کردیم. هر کدام از دروس رشته های مختلف دارای ضریب اهمیت متفاوتی می باشند. به این خاطر شما باید با دانستن ضریب روس مختلف در زیر گروه های کنکوری می توانید بهتر برای شرکت در کنکور سراسری آماده شوید. به این خاطر ما در ادامه ضریب اهمیت شیمی در رشته تجربی و رشته ریاضی را مورد بررسی قرار خواهیم داد، تا اطلاعات کامل و جامعی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

ضریب شیمی در کنکور تجربی

رشته تجربی یکی از پر طرفدارترین گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد. در این میان شیمی به عنوان یکی از دروس بسیار مهم و کاربردی در این رشته به شمار می رود. و اغلب دانش آموزان و داوطلبان کنکوری که به دنبال قبولی در رشته هایی همچون پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … هستند باید به این درس توجه بیشتری کنند. البته باید دانست که شیمی در زیر گروه های مختلف رشته تجربی دارای ضریب اهمیت مختلفی می باشد، که ما در ادامه به بررسی و معرفی آن می پردازیم.

  • زیر گروه ۱ رشته تجربی: ۳
  • زیر گروه ۲ رشته تجربی: ۴
  • زیر گروه ۳ رشته تجربی: ۲
  • زیر گروه ۴ تجربی: ۲
  • زیر گروه ۵ تجربی: ۲

ضریب شیمی در کنکور ریاضی

یکی از دروس بسیار مهم در رشته ریاضی شیمی می باشد، که دانش آموزان و داوطلبان کنکوری باید با دقت بیشتری به این درس توجه کنند. زیرا طی تحقیقاتی که انجام شده است در رشته ریاضی داوطلبان کنکوری که توانسته اند به درصد بالایی از سوالات شیمی پاسخ دهند توانسته اند در رشته و دانشگاه های معتبر قبول شوند. به این خاطر شما با دانستن ضرایب شیمی در رشته ریاضی می توانید به راحتی از اهمیت این درس در کنکور مطلع شوید.

  • زیر گروه ۱ رشته ریاضی: ۲
  • زیر گروه ۲ رشته ریاضی: ۳
  • زیر گروه ۳ رشته ریاضی: ۳

تعداد سوالات شیمی در کنکور سراسری

همانطور که گفتیم شیمی در کنکور در بین رشته ریاضی و تجربی مشترک می باشد. البته در این میان شیمی در هر کدام از اهمیت و همچنین سوالات متفاوتی برخوردار است. به این خاطر ما در این بخش به صورت اختصاصی و جامع تعداد سوالات و همچنین زمان پاسخگویی به سوالات کنکوری شیمی در رشته های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد، تا از این طریق اطلاعات کامل و خوبی را در اختیار شما بگذاریم.

تعداد سوالات شیمی در کنکور تجربی

هر کدام از دروس رشته تجربی دارای تعداد سوالات مشخصی در کنکور هستند، به این خاطر دانش آموزان با دانستن این موضوع و زمان پاسخگویی به این سوالات می توانید به بهترین شکل ممکن خود را برای کنکور آماده کنید. به این خاطر ما در این بخش به بررسی دقیق و جامع تعداد سوالات، زمان پاسخگویی به سوالات شیمی در کنکور رشته تجربی خواهیم پرداخت، تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما دانش آموزان قرار دهیم.

تعداد سوالات شیمی در کنکور تجربی: ۳۵ سوال 

زمان پاسخگویی به تمامی سوالات شیمی در کنکور: ۳۵ دقیقه

زمان پاسخگویی به هر سوال شیمی در کنکور: ۱ دقیقه

ترتیب شماره سوالات شیمی در رشته تجربی: سوالات مابین ۲۳۶ الی ۲۷۰

از طریق محصولات می توانید به مباحث شیمی حرف آخر غلامحسین شیروانی را مشاهده کنید. از این پکیج برای یادگیری هر چه سریع تر و راحت تر درس شیمی می توانید استفاده کنید.

بودجه بندی شیمی

تعداد سوالات درس شیمی در کنکور ریاضی

شیمی در رشته ریاضی نیز به عنوان یکی از دروس بسیار با اهمیت کنکوری شناخته می شود. به این خاطر ما در این بخش به بررسی تعداد سوالات و همچنین مدت زمان پاسخگویی به سوالات آن خواهیم پرداخت. تا دانش آموزان رشته ریاضی بتوانند با این اطلاعات بیشتر با درس شیمی و اهمیت آن در کنکور آشنا شوند.

تعداد سوالات درس شیمی در رشته ریاضی: ۳۵ سوال

زمان پاسخگویی به سوالات شیمی در کنکور ریاضی: ۳۵ دقیقه

زمان لازم برای پاسخگویی به هر سوال شیمی در کنکور: ۱ دقیقه

ترتیب سوالات کنکوری شیمی در رشته ریاضی: سوالات بین ۲۰۱ الی ۲۳۵

منابع کنکوری درس شیمی در کنکور

شما عزیزان کنکوری باید توجه داشته باشید که در کنکور کتب درسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. و طراحان سوالات بر اساس کتب درسی به طراحی سوالات مختلف می پردازند، به این دلیل اگر شما به دنبال کسب بهترین نتایج مکن هستید باید به کتب درسی توجه زیادی داشته باشید. در این میان کتب درسی شیمی سال دهم، سال یازدهم و سال دوازدهم به عنوان منابع اصلی طراحی سوالات کنکوری شناخته می شوند. و شما باید برای کسب بالاترین درصد و پاسخگویی به سوالات شیمی، این دروس را به صورت دقیق و کامل مطالعه کنید.

بودجه بندی شیمی در کنکور سراسری

همانطور که گفتیم شیمی در بین رشته ریاضی و رشته تجربی به صورت مشترک وجود دارد. اما سوالات و اهمیت این درس در هر کدام از این رشته ها متفاوت می باشد. به این خاطر در این بخش ما به صورت اختصاصی بودجه بندی درس شیمی در رشته های مختلف را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. تا از این طریق بتوانیم مباحث و بخش های مهم درس شیمی را به شما داوطلبان عزیز کنکور معرفی کنیم.

بودجه بندی شیمی نظام جدید رشته تجربی

درس شیمی در رشته تجربی اغلب به عنوان یک درس نسبتا راحت شناخته می شود. به این خاطر شما عزیزان که به دنبال قبولی در رشته های داروسازی هستید می توانید با پاسخگویی به درصد بالای از سوالات این درس به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید. البته شما در این بین باید مباحث و بخش های مهم درس شیمی را شناسایی کنید، تا با مطالعه صحیح این مباحث بتوانید در کنکور به هر نوع سوالی پاسخ دهید.

بودجه بندی شیمی سال دهم رشته تجربی

شیمی دهم تجربی در کنکور سراسری دارای ۸ سوال می باشد، که این سوالات از مباحث و بخش های مختلف طراحی می شود. شما می توانید با پاسخگویی به این تعداد سوال در کنکور به تراز ۲۳ درصدی دست پیدا کنید، و مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید. البته شیمی سال دهم از ۳ فصل مختلف تشکیل شده است، که هر کدام از این فصل ها دارای خصوصیات و تعداد سوال مشخصی در کنکور هستند. ما نیز برای آشنایی بیشتر شما در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( کیهان زادگاه الفبای هستی ): ۳ سوال
  • فصل دوم ( رد پای گازها در زندگی ): ۳ سوال
  • فصل سوم ( آب، آهنگ زندگی ): ۲ سوال

بودجه بندی شیمی یازدهم رشته تجربی

شیمی سال یازدهم تجربی در کنکور سراسری دارای سهمیه ۱۴ سوالی می باشد. که هر کدام از این سوالات از بخش های مختلفی طراحی می شوند، و شما می توانید با پاسخگویی به این سوالات به تراز ۴۰ درصدی دست پیدا کنید. البته شیمی یازدهم نیز از فصل و مباحث مختلفی تشکیل شده است، که ما در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( قدر هدایای زمینی را بدانیم ): ۴ سوال
  • فصل دوم ( در پی غذا ): ۴ سوال
  • فصل سوم ( پوشاک ، نیازی پایان ناپذیر ): ۶ سوال

بودجه بندی شیمی دوازدهم رشته تجربی

شیمی سال دوازدهم تجربی نیز یکی از مباحث مهم شناخته می شود که دانش آموزان باید به ان توجه کنند. شیمی دوازدهم در کنکور دارای ۱۳ سوال می باشد، که هر کدام از این سوالات مربوط به یک مبحث می باشد. البته شما باید در نظر داشته باشید که با پاسخگویی به این سوالات می توانید به تراز ۳۷ درصدی دست پیدا کنید و در رشته مورد نظر خود قبول شوید. البته شیمی دوازدهم دارای چهار فصل می باشد، که ما به در ادامه به صورت دقیق به ارزیابی آنها خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( مولکول ها در خدمت تندرستی ): ۳ سوال
  • فصل دوم ( آسایش و رفاه در سایه شیمی ): ۴ سوال
  • فصل سوم ( شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری ): ۴ سوال
  • فصل چهارم ( شیمی، راهی به سوی آینده روشن تر): ۲ سوال

مباحث مهم و آسان شیمی در کنکور تجربی

همانطور که می دانید در هر درسی مباحثی وجود دارند که آسان هستند و مباحثی وجود دارند که تعداد سوالات زیادی از آنها در کنکور طراحی می شود. به این خاطر شناخت این مباحث می تواند به دانش آموزان و داوطلبان برای آماده شدن در کنکور سراسری کمک بسیار زیادی کند. به این خاطر شما باید بدانید که شیمی یازدهم تجربی در کنکور از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، و شما با مطالعه دقیق آن می توانید به ۴۰ درصد سوالات کنکور به راحتی پاسخ دهید. البته در ادامه به صورت دقیق مباحث مهم و تست خیز شیمی همراه با مباحث آسان کنکوری این درس را معرفی می کنیم.

مباحث مهم و تست خیز شیمی در کنکور تجربی

  • پوشاک ، نیازی پایان ناپذیر
  • قدر هدایای زمینی را بدانیم
  • در پی غذای سالم
  • آسایش و رفاه در سایه شیمی
  • شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

مباحث آسان شیمی تجربی 

  • آب، آهنگ زندگی
  • شیمی، راهی به سوی آینده روشن تر

بودجه بندی شیمی نظام جدید رشته ریاضی

شیمی به عنوان یکی از دروس تخصصی در رشته ریاضی شناخته می شود، که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به این خاطر اگر شما به دنبال قبولی در بهترین دانشگاه و رشته های ممکن هستید، باید در رشته ریاضی به درس شیمی توجه زیادی بکنید. به این خاطر ما در این بخش به صورت دقیق به بودجه بندی مباحث مختلف شیمی خواهیم پرداخت تا اطلاعات خوب و جامعی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

بودجه بندی شیمی سال دهم رشته ریاضی

شیمی سال دهم ریاضی از اهمیت بالایی در کنکور برخوردار است، به این صورت که طراحان سوالات کنکور از این بخش ۱۱ سوال طراحی می کنند. که شما می توانید با پاسخگویی به این سوالات به تراز ۳۱ درصدی دست پیدا کنید. البته باید بدانید که فیزیک دهم دارای ۳ فصل کی باشد که هر کدام از آنها دارای خصوصیات و تعداد سوالات مشخصی در کنکور هستند.

  • فصل اول ( کیهان زادگاه الفبای هستی ): ۲ سوال
  • فصل دوم ( رد پای گازها در زندگی ): ۳ سوال
  • فصل سوم ( آب، آهنگ زندگی ): ۶ سوال

بودجه بندی شیمی سال یازدهم در رشته ریاضی

شیمی سال یازدهم ریاضی در کنکور از اهمیت زیادی در بین طراحان سوالات برخوردار است، به این خاطر دانش آموزان نیز باید به آن توجه کافی داشته باشند. شیمی یازدهم در کنکور دارای ۱۳ سوال از مباحث مختلف می باشد، که شما با پاسخگویی به آنها می توانید به تراز ۳۸ درصدی دست پیدا کنید. البته ما در ادامه به صورت کامل و دقیق به بررسی مباحث و فصل های مهم شیمی یازدهم خواهیم پرداخت.

  • فصل اول ( قدر هدایای زمینی را بدانیم ): ۴ سوال
  • فصل دوم ( در پی غذای سالم ): ۵ سوال
  • فصل سوم ( پوشاک، نیازی پایان ناپذیر ): ۴ سوال

بودجه بندی شیمی دوازدهم رشته ریاضی

شیمی دوازدهم رشته ریاضی نیز به عنوان یکی از بخش های مهم شناخته می شود، که دانش آموزان باید به آن توجه داشته باشند. این بخش نیز در کنکور دارای ۱۱ سوال مستقل می باشد که شما با پاسخگویی به تمامی آنها می توانید به تراز ۳۱ درصدی دست پیدا کنید. به این خاطر در ادامه ما برای آشنایی بیشتر شما شیمی سال دوازدهم را مورد بررسی جامع قرار می دهیم، تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما بگذاریم.

  • فصل اول ( مولکول ها در خدمت تندرستی ): ۳ سوال
  • فصل دوم ( آسایش و رفاه در سایه شیمی ): ۳ سوال
  • فصل سوم ( شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری ): ۲ سوال
  • فصل چهارم ( شیمی، راهی برای آینده روشن تر ): ۳ سوال

مباحث و بخش های مهم و آسان شیمی رشته ریاضی

درس شیمی مانند دروس کنکور دیگر از مباحث و فصل های مختلفی تشکیل شده است، که هر کدام از آنها در کنکور دارای تعداد سوالات مشخصی می باشند. به این صورت که بعضی از این مباحث از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و داوطلبان کنکور باید وقت بیشتری را برای مطالعه ان در نظر بگیرند. و بعضی از بخش های دیگر نیز آسان هستند و دانش آموزان به راحتی آنها را یاد می گیرند. البته باید توجه داشته باشید که شیمی یازدهم رشته ریاضی با داشتن ۱۳ سوال در کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و شما باید بیشتر به این بخش توجه داشت باشید.

مباحث مهم و تست خیز شیمی در رشته ریاضی 

  • آب، آهنگ زندگی
  • در پی غذای سالم

مباحث آسان شیمی در کنکور ریاضی 

  • کیهان زادگاه الفبای هستی
  • شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

چگونگی مطالعه شیمی برای کنکور سراسری

یکی از سوالاتی که برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری ایجاد می شود،این مسئله است که چگونه به مطالعه شیمی بپردازند. درس شیمی به خاطر اینکه از دو بخش مسائل و مفاهیم شیمی تشکیل شده نیازمند تکنیک مطالعه خاصی می باشد. به این خاطر شما باید برای مطالعه شیمی از مفهوم خوانی، عمیق خوانی و خلاصه نویسی استفاده کنید، تا با این روش ها بتوانید به بهترین شکل ممکن مباحث مختلف شیمی را یاد بگیرید.

ما در این مقاله بودجه بندی شیمی در کنکور سراسری به صورت کامل به بررسی بودجه بندی شیمی در رشته ریاضی و بودجه بندی شیمی در رشته تجربی پرداختیم. تا از این طریق بتوانیم اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما دانش آموزان و داوطلبان عزیز کنکوری قرار دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.